fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

Wyjazd studyjny do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu w dniach 08 – 12 Maja 2023 na zaproszenie europosła Roberta Biedronia, współprzewodniczącego Nowej Lewicy.

STRASBURG -  siedzibą  Parlamentu  Europejskiego, Rady  Europy oraz  Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.

RELACJA Z POBYTU W STRASBURGU:

Za  nami kilkudniowy  wyjazd   studyjny  do  Parlamentu  Europejskiego , na zaproszenie  europosła  Roberta Biedronia,współprzewodniczącego Nowej Lewicy. To  był  świetnie  spędzony  czas wraz z  mazowiecką  Lewicą. Na  pewno  zostanie w  naszej  pamięci jako  wyjazd  pełen  energii, cudownych  miejsc i  spotkań  z fajnymi   ludźmi.

Przyjechaliśmy  do  Strasburga    09.05.2023  akurat  w  Dzień  Europy, który  został  ustanowiony  na  pamiątkę podpisania  Deklaracji  Schumana  09.05.1950  roku.

Mieliśmy  przyjemność  zwiedzać  Parlament  Europejski,  obejrzeliśmy  film  o  jego  historii  oraz  zasadach   pracy   Parlamentu  Europejskiego,  a  także  wysłuchaliśmy  prelekcji przedstawiciela  Działu  Wizyt i  Seminariów Parlamentu  Europejskiego.

Odbyliśmy też   bardzo  oczekiwane  przez  nas  , ciekawe   spotkanie  z europosłem do  parlamentu  Europejskiego- Robertem Biedroniem, który   opowiadał  nam  o  swojej  pracy oraz  o  stanowieniu  prawa  w Parlamencie  Europejskim. Następnie mieliśmy  okazję do  wspólnego  zdjęcia  całej  grupy  z  Robertem, po czym   Robert   osobiście  zaprowadził  nas   na  galerię  dla  gości, gdzie  wspólnie z nim   wysłuchaliśmy  dyskusji   na  temat  tranzytu  zboża  z  Ukrainy  oraz  o  korupcji w Europie.  Akurat przemawiał  w  sprawie   zboża  polski  Komisarz  Janusz  Wojciechowski.

Zanim  przyjechaliśmy  do budynku Parlamentu   odbyliśmy  wycieczkę  pod  budynek  Rady  Europy, gdzie  również  mieliśmy  okazję  zrobić  zdjęcia pod  flagami. Po  drodze  obejrzeliśmy  także budynek  Europejskiego  Trybunału  Praw  Człowieka  w  Strasburgu. Można  tez  było  zwiedzić  pobliską  Oranżerię.

Pod flagami

Podczas  całego  pobytu mieliśmy  również  czas  by  zwiedzić  średniowieczne  centrum  Strasburga, między  innymi  byliśmy  w Katedrze Najświętszej Marii Panny [ najważniejsza świątynia katolicka miasta, cenny przykład średniowiecznej XIII–XV-wiecznej architektury, łączącej cechy późnego romanizmu z wczesnym gotykiem francuskim i dojrzałym gotykiem niemieckim]. zwiedziliśmy  Plac  Gutenberga, Plac Klebera. Odbyliśmy  niezapomniany rejs  statkiem  białej  floty  po  Renie. Duże  wrażenie  zrobiła  na  nas  wizyta w  gospodarstwie  winiarskim Wach-Domaine des Marroniers w Andlau, gdzie  oprócz  zwiedzania  winiarni  odbyła  się  degustacja  win  produkowanych  przez  rodzinę Pani  Marty  Wach.

W miejscowości Andlau  był  też  nasz  hotel,położony  pośród malowniczych  wzgórz  Alzacji , na których  znajdują  się liczne   winnice.

Pan Marek Suberlak , nasz  przewodnik i  organizator     przekazał  nam  wiele  cennych  informacji  nie  tylko  o  Parlamencie  Europejskim oraz  innych  instytucjach Unijnych  w Strasburgu,  ale   także  o samym  Strasburgu  i  Alzacji.  Bardzo  dobrze  słuchało  się   tych  opowieści okraszonych różnymi  dykteryjkami. Za  tę  wiedzę  jesteśmy  niezwykle  wdzięczni  Panu  Markowi.

Również  wracając  mieliśmy  okazje  zwiedzic  Muzeum Techniki w Sinsheim (Niemcy). W 2004 roku muzeum dysponowało ponad 3000 eksponatów, a powierzchnia wystawowa w środku i na zewnątrz wynosiła ponad 50 000 m². Muzeum odwiedzane jest rocznie przez ponad milion zwiedzających – jest ono największym prywatnym muzeum w Europie. Muzeum w Sinheim ma też największą w Europie stałą kolekcję bolidów Formuły 1 (w tym Ferrari), motocykli, pojazdów-rekordzistów prędkości i klasycznych samochodów oraz samolotów Concorde, Tu-144, Ju 52, Canadair CL-215, Douglas DC-3, Tu 13.

Był  też w  drodze  powrotnej  konkurs  wiedzy  o Parlamencie  Europejskim, który  zorganizował dla  nas  Pan  Marek. Zwycięzcy  otrzymali  liczne  nagrody, a pozostali  nagrody  pocieszenia.

Z  ramienia  radomskiej  Nowej Lewicy  zaszczyt  uczestniczenia  w  wyjeździe  studyjnym mieli:

Bogdan Barszczyński, Wanda Siek, Piotr Szmigiel, Andrzej  Luty  oraz  autorka  tekstu  Jolanta Luty - [Na zdjęciu razem z Robertem Biedroniem].

received 898443984552380 copy copy copy

Galeria zdjęć z pobytu w Strasburgu:

Wyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu EuropejskiegoWyjazd Studyjny do Parlamentu Europejskiego

FB IMG 16838390600151

[Opr. Jolanta Luty, AL, zdjęcia: JL, PS, AL]

Radom, dnia 13 maja 2023r.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...
Polityka prywatności | Polityka cookies © 2021 Nowa Lewica. Projekt i wykonanie: Hedea.pl

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…